Hagioterapija u radu s mladima
23.10.2012. Biograd.
U organizaciji društva Naša djeca i osnovne škole Biograd održana je u holu škole javna tribina na temu: "Hagioterapija u radu s mladima". Valja ovom prigodom napomenuti da se Hagioterapija temelji na prirodnom moralnom zakonu i zato je ona znanstvena, univerzalna za svakog čovjeka, jer svi ljudi imaju savjest i svima je jasno da dobro treba činiti, a zlo izbjegavati. Poznato je također da se ona temelji na spoznajama i dostignućima drugih znanosti teologije, filozofije, psihologije, neuroznanosti, psihijatrije i biologije, te je njezin smisao znanstveno istraživanje čovjekove duhovne duše, uzroka i izvora boli i patnje, mogućnosti dijagnosticiranja i putova posredovanja duhovnog zdravlja i slično.
Danas je sve više u primjeni pa se održavaju brojni prigodni seminari i predavanja kako njezine metode primijeniti u svakodnevnom životu i radu, a kako bi one doprinijele sveukupnom kvalitetnijem življenju. Predavačica Ana Perišić voditeljica Centra za hagioterapiju u Splitu kazala nam je - Dugogodišnja sam prosvjetna djelatnica, a niz godina radila sam u sustavu Socijalne skrbi s djecom bez odgovarajuće roditeljske skrbi i s poremećajem ponašanja, a uz to sam i teolog. Tako da tu paralelu između teologije, filozofije, pedagogije i socijalnog područja života osoba u potrebi dobro poznajem. Ova tema Hagioterapijski pristup u radu s djecom i mladima prvenstveno nosi jednu poruku odraslima.
U prvom redu kako prepoznati zakonitosti duha, mogućnost neizmjernog razvoja i ostvarenja svojih vlastitih talenata i originalnosti, te kako se pripremati na jedan novi način u radu s djecom. Ne da to bude opterećenje prosvjetnim djelatnicima već rasterećenje. Ono što smatramo nužnim je da uz osnovne pedagoške metode odrasla osoba koja dolazi među djecu prepoznaje originalnost i specifičnost, kako svoju tako i onu koju to dijete nosi. Zakonitosti duha su sloboda od prostora i vremena, svijest o vlastitoj vrijednosti i slobodna odluka. Jednako tako ukoliko se radi o poremećajima ponašanja, agresivnosti, depresivnim stanjima i nemoći da se dijete izrazi, kako da ono unatoč poteškoćama i teretu gradiva koji se mora izložiti tu svoju osobnost izgradi, kako da ga rastereti bolne savjesti jer ona može biti višestruko ranjena i slično. Dakle, duhovno zdravlje je zapravo razvoj i na to je upućena škola i kroz taj rad i nova saznanja oni mogu preventivno djelovati, prepoznati određenu situaciju kod djeteta i pomoći mu da ju prebrodi, kazala je između ostalog Ana Perišić. Dodala je pri tom da uskoro izlazi i priručnik o rezultatima rada i iskustvima u protekle tri godine, koja su pokazala vrlo kvalitetne pomake na tom planu, te bi mogla mnogima biti od koristi.
Nakon predavanja o načinima primjene hagioterapije i njezinim učincima u radu s djecom, nazočni učitelji i nastavnici te roditelji djece željeli su doznati više, te su postavljali brojna pitanja o primjenjivim metodama rada po principu hagioterapije u svakodnevnom životu i praksi.
www.biogradnamoru.hr